Nyheter

Gilde fornøyd med førjulssalget

Gilde er svært fornøyd med førjulskampanjen NoVENNber. – Så langt har vi hatt fantastisk respons på konkurransene og nettsiden vår, sier produktsjef Neluta Crudulescu i en pressemelding.

Publisert Sist oppdatert

Salget av julevarer går unna som aldri før, både nyhetene og klassikerne, melder Nortura. Gilde har i hele november satset på kampanjen, NoVENNber med fokus på vennemiddager og julemat på en litt ny måte.

– Målet med kampanjen er å øke salget på de klassiske juleproduktene og å få folk til å prøve de ni nyhetene vi er ute med, sier Crudulescu. Og det har gitt salgsøkning på både nyheter og klassikere. Den tradisjonelle vossakorven har hatt en salgsvekst på hele 24 prosent mens nyheten sylte med sennep har solgt 9,5 tonn så langt.

– Vi har de beste muligheter for tidenes julesalg, informasjonssjef Eli Strand i Nortura, morselskapet til Gilde. – Gilde har en klar ambisjon om å eie jula, og det skal vi klare i år også, legger Eli Strand til. Per 26. november så førjulssalget til Gilde slik ut:Vossakorv 54 tonn, vekst 24 %Julepølse 400 gram 199 tonn, 10 % vekstSkinnfri julepølse 35 tonn, 63 % vekstOvnsbakt julepostei 26 tonn, 54 % vekst, nyheten julepostei med appelsin og kanel har solgt 5 tonn så langtUlike varianter av sylte 122 tonn, 25 % vekst, nyheten sylte med sennep er tatt godt i mot, salg 9,5 tonn så langt.

Powered by Labrador CMS