Nyheter

Gjennombrudd for norske gründere

Ett år etter oppstart ekspanderer det norske gründerfirmaet Pointmedia over landegrensen med sine spesiallagde butikkskjermer.

Publisert Sist oppdatert

Det er den svenske godteriprodusenten Leaf som har integrert Pointmedias skjermer i sine nye reklameplakater. Svenske forbrukere kan dermed snart se reklamefilmen for «Biler» på norske, digitale reklameskjermer.

Skjermene er integrert direkte i Leafs sjokkdisplay, som er på vei opp i Sveriges hundre største butikker. Samtidig arrangeres en medgiftskampanje. – Kundene kan kjøpe seks valgfrie poser med Biler og få en valgfri gave, sier daglig leder Jo Jørgen Stordal i en pressemelding.

Den første kampanjen er starten på flere svenske prosjekter for Pointmedia, som siden oppstarten i 2010 har måtte femdoble lagerplassen grunnet stor etterspørsel. – Vi ser at Sverige ligger et stykke foran Norge når det kommer til markedsføring i butikk. Nå gleder vi oss til å ta i bruk erfaringene fra nabolandet her hjemme, sier markedssjef Øyvind Christensen.

Som du har lest i Handelsbladet FK tidligere, kan Pointmedia i Norge vise til kunder som Pepsi, Nidar, Colgate, Galleberg og Gilde. Og neste måned starter reklamebyråets første nordisk kampanje, som varer fra mars til mai i Norge, Sverige, Finland og Danmark.

Powered by Labrador CMS