Nyheter

Gjør god sex bedre

BEDRE ORGASMER: Bonaventura Sales overtar Durex, og tar skrittet fra bare kondomer til produkter som gir utholdenhet, nytelse og lengre orgasmer. - Vi skal tredoble salget av seksuell velvære i løpet av tre år, sier adm. direktør Jon Warset.

Publisert Sist oppdatert

Det nye agenturet har gitt full tenning i markedsledelsen i Bonaventura Sales på Lysaker. Nå går selskapet rett i strupen på konkurrent RFSU, og målet er å utvide kategorien fra 50 til 150 millioner kroner i løpet av tre år, samtidig som Durex skal ta 50 prosent av markedet.

- Sex skal være gøy. Det har vært for mye pekefinger og fy-fy-holdninger. Kondomer blir som før et viktig produkt i Durex-porteføljen, men vi kommer med mye nytt, sier markedsdirektør Gitte .une Hannestad i Bonaventura Sales til Handelsbladet FK.

Sex og fotpleie

SSL stiller med Durex og Scholl - to av mange nye merkevarer og produkter som Bonaventura Sales har fått inn fra nyttår. Fotpleieproduktene fra Scholl har et butikksalg på over 80 millioner kroner. Nå skal salget dobles. - Et veldig viktig agentur for oss, med to kjente merker som har gode muligheter for vekst, sier adm. direktør Jon Warset i Bonaventura Sales til Handelsbladet FK.

Blant de nye Durex-produktene er alt fra penisringer med vibrator til kremer som stimulerer kvinner til lengre og kraftige orgasmer. - Tenk deg en 20-åring som får tilgang til produkter som gjør at han holder 20 minutter lenger. En sikker vinner. Samtidig er det også seksuelle velværeprodukter for etablerte forhold som bidrar til at det blir mer spenning og moro, sier adm. direktør Jon Warset.

- RFSU har fått stor oppmerksom for frisk språkbruk i markedsføringen. Kan vi vente enda mer fra dere?

- Vi skal gjøre det på en mer elegant måte. Men samtidig er det jo greit at vår konkurrent har skapt oppmerksomhet omkring emnet, sier Warset.

- Vi skal prøve å nå hele markedet fra ungdom til godt voksne kunder. Det skal være like naturlig for en voksen kvinne å kjøpe en krem for gir økt seksuell velvære som det er for en ungdom å kjøpe kondom. Da må vi alminneliggjøre produktene, uten å bli for private, sier markedsdirektør Gitte .une Hannestad.

Flere nye agenturer

Bonaventura Sales har fått påfyll av mer fra nyttår. Når Johnson & Johnson overtar dagligvaresalget selv, betyr det at Midelfart Sonesson mister Natusan og Nicorette, mens Bonaventura skal selge solpleieproduktene Piz Buin i faghandelen. Hudpleie og makeup fra finske Lumene er også nytt Bonaventura-produkt.

Norfolier er også nye hos Bonaventura, med Grønt Punkt-merkede Izi plastsekker til hageavfall og annet avfall, produsert på Notodden. - Det kommer nok mer fra Norfolier, eierne kan merkevarebygging, sier Warset.

Norfolier eies av familien til Barbara .oralfsson, tidligere Midelfart-sjef og kjent merkevarebygger. - Markedet for plastsekker er på 180 millioner kroner, og vi skal løfte det til 250 millioner. Målet vårt er å få 10 prosent av markedet, sier Warset.

Powered by Labrador CMS