Nyheter

God start på Lade

Rema 1000 Lade Arena i Trondheim, kjedens tredje storbutikk, har allerede vist muskler siden åpningen 1. mars. Ukeomsetningen er på 2,3 millioner kroner, og snitthandelen er på 283,30.

Publisert Sist oppdatert

Odd Reitan slo skikkelig på stortromma da storbutikken åpnet i mars. «Kunst på høyt nivå» var én av meldingene fra colonialmajoren. Butikken er på 3 000 kvadratmeter med et salgsareal på 2 500 kvadratmeter, og som Remas øvrige storbutikker i Tromsø og Lillestrøm, er det spesielt ferskvarekategoriene som får boltre seg i supermarkedsomgivelser.

Mottrekket fra Trondos og Coop Obs Lade er en massiv markedsføring med kundeaviser og avisannonser for å friste kundene til fortsatt handel. Som du tidligere har lest i Handelsbladet FK, har Trondos oppgradert sine to hypermarkeder i forbindelse med etableringen. For samvirkelaget kommer den nye konkurrenten på et ubeleilig tidspunkt. Kjøpesenteret City Lade, der Coop Obs Lade holder hus, bygger nemlig ut, og det medfører mindre parkering og vanskeligere adkomst.

– Jeg legger jo merke til at Trondos ikke sparer på noe når det gjelder markedsføring, det er massive greier. Det viser jo at vi blir tatt på alvor, sier kjøpmann Rune Wæraas og smiler bredt. – De første ukene hadde vi flere delegasjoner fra Coop Obs på besøk. De ble etter hvert så husvarme at jeg inviterte på kaffe. Men det var de ikke interessert i, sier Wæraas.

– Rema 1000 har ikke i samme grad markedsført den nye storbutikken?

– Vi har ikke akkurat overdrevet markedsføringen, men det er ting på gang. Men vi har allerede en ukeomsetning på 2,3 millioner kroner, og det bare noen uker etter åpningen. Jeg er mye ute i butikken, og vi får mange gode tilbakemeldinger, også fra Obs-kunder, sier kjøpmannen, som har satt seg som mål å omsette for 150 millioner kroner i 2013.

Les hele saken i ukens papiravis

Powered by Labrador CMS