Nyheter

God vekst for Brynild Gruppen

Brynild Gruppen økte omsetningen med 130 millioner kroner, tilsvarende 23,9 prosent, i 2013. Driftsresultatet endte på 28 millioner kroner, en forbedring på 9 millioner kroner fra 2012.

Publisert Sist oppdatert

Omsetningsveksten skriver seg fra vekst for egne merkevarer samt at Brynild Gruppen overtok salg og distribusjon for det tyske konsernet Beiersdorf og merkevaren Nivea fra januar 2013. Brynild Gruppen økte i 2013 også markedsandeler i Norge innenfor flere områder, som på nøtter og godterier.

Resultatfremgangen knytter seg til lønnsom vekst delvis motvirket av økte markedsføringskostnader og styrking av organisasjonen, som forventes å gi resultater i årene fremover.

Vi er godt fornøyd med utviklingen i vår markedsposisjon og med resultatfremgangen i 2013. Vi forventer ytterligere vekst i 2014 og da hovedsakelig knyttet til Den Lille Nøttefabrikken. Resultatet fra veksten vil i stor grad bli reinvestert i økt markedsføring, noe som sammen med sterk økning i råvareprisene gjør at vi kun forventer moderat resultatfremgang i 2014, sier adm. direktør Karsten F. Hansen i en pressemelding.

Powered by Labrador CMS