Nyheter

Godt arbeidsmiljø gir gode resultater

På et møte med Ica og Norgesgruppen i dag orienterte tilsynet om at innkjøpsavtalen mellom Coop og Rema 1000 blir en del av vurderingsgrunnlaget. Avgjørelsen utsettes dermed med nesten to måneder.

Publisert Sist oppdatert

Butikksjef Pål Pedersen ved Ultra Asker stiller strenge krav til sine 85 ansatte, men like viktig for å lage god butikk, mener Pedersen det er å lage et godt arbeidsmiljø. - Vi leker ikke butikk, men jeg er opptatt av trivsel og at man har det moro på jobb. Det er viktig å fleipe med hverandre og ha en god tone, og ikke være «helt nazi» , sier Pedersen, som tror det er en av årsakene til at

butikken gjør det så bra i testen.

- Har man det gøy sammen, kommer også gleden i å ekspedere kundene, legger Pedersen til.

Noe av det Ultra Asker scorer

bra på, er blant annet vareutvalg og varetrykk, og her er delegering nøkkelen, mener butikksjefen. - Lederne har hver sine områder med

ansvar for bestilling. Det gjør at de får god kjennskap til varene sine, og viser engasjement for produktene og hyllene. Og så er vi opptatt av å hele tiden levere det kunden vil ha. Så

langt det er mulig, prøver vi å få tak i de produktene kunden spør etter. Utvalget og mangfoldet i butikken er blant årsakene til at jeg trives så godt her, sier Pedersen, som synes det er svært hyggelig å få så god omtale av butikktesterne.

- Men er det ikke vanskelig, med så mange varer, å alltid ha fulle hyller?

- Det er da det er viktig å bruke salgstall, å hele tiden være på dem og vite hva man selger. Men det er klart, det krever tid og jobb, sier Pedersen.

- Butikktesterne synes tilbuds- og nyhetsmarkørene deres er fine, men påpeker at det enkelte steder kan bli litt for mye?

- Det er bra å få en sånn tilbakemelding, det kommer jeg til å ta videre med med de som jobber med hyllene. De fungerer bra i forhold til å gjøre det lett for kunden å finne frem, men jeg ser at det kan bli litt mye, og vi ønsker ikke at det skal oppfattes som rotete, sier Pedersen.

- Hva med hygiene? En så stor b tikk å butikk må være

vanskelig å holde ren til enhver tid,

men her får dere toppscore?

- Det er ikke

lett, i hvert fall ikke i slaps og snøvær. Men vi har gjort noen tiltak på det. Vi har kjørt på ekstra med lange matter ved inngangen, nettopp for å få av alt søl på beina. På et hvitt gulv blir det alltid grisete, men der ser vi stor forbedring nå. Men generelt har vi fokus på at hele b butikken tikk n skal se delikat ut, og alle jobber foor at den skal se mest mulig innbydende ut.

- Ja,, og så var de pausestolene deres?

- Ja, de stolene er satt ut som et dirrekte resultat av kundeundeersøkelser. Der har flere, sspesielt eldre kunder, gitt uttrykk for at de synes det blir mye gåing på så store arealer. Vi ønsker at kundene skal ha god tid når man handler, så da vil vi også gi dem muligheten for å sette seg ned, og vi prøver å gjøre det med litt hhumor, sier Pedersen.

Powered by Labrador CMS