Nyheter

Grandiosa-rabatt hos SAS

SAS har inngått samarbeid med Stabburet i jakten på konkurrenten Norwegian sine kunder. Kjøper du en Grandiosa, får du 100 kroner i rabatt på flybilletter på kjøpet.

Publisert Sist oppdatert

Allerede før jul begynner Grandiosa-esker med flymotiver å lande i frysediskene, skriver Dagens Næringsliv. På fem millioner pizzapakninger vil det være en kupong som gir en hundrelapp i prisavslag på SAS-billetter. I tillegg deler SAS ut reisepremier for én million kroner i en kampanjekonkurranse.

Denne typen samarbeid ville vært ulovlig tilgift før den nye markedsføringsloven tro i kraft i år, ettersom flyreiser og pizzaspising ikke har noe som helst med hverandre å gjøre. SAS og Stabburets nye felleskampanje blir et av de første og mest omfattende eksperimentene med slik markedsføring i Norge.

Stabburets mål er i flkge avisen å selge 1,5 millioner flere pizzaer enn vanlig. Kampanjen retter seg mot primærmålgruppen til konkurrenten Norwegian, en folkelig gjeng som per i dag ikke nødvendigvis velger SAS. Hvis alle rabattkupongene brukes tilsvarer det en kostnad på en halv milliard kroner for flyselskapet.

Powered by Labrador CMS