Nyheter

Grillslipp i Rema

Rema 1000 er ikke tilfreds med markedsandelen på ferskt kjøtt. Det skal kjeden gjøre noe med. Nå kommer en serie på 37 nye grillprodukter.

Publisert Sist oppdatert

– Rema 1000 har hatt en lavere markedsandel på ferskt kjøtt enn kjedens størrelse skulle tilsi. Det ønsker vi å gjøre noe med, sier Tor-Erik Aag, kategorisjef ferskvare i Rema 1000, i en pressemelding.

Kjeden har en markedsandel på cirka 20 prosent, men andelen innenfor ferskvare er i underkant av 15 prosent. Nå skal kundene lokkes med kvalitet og bedre utvalg på grillprodukter i tillegg til lave priser. Derfor har kjeden i år toppet laget med norskamerikanske Craig Whitson, som har drevet flere restauranter, egen grillskole og er trener for det norske grillandslaget.

– Hans erfaring, oppskrifter og tips har vært helt uvurderlige i utviklingen av den nye grillserien, som så langt teller 37 vareslag, forteller Tor-Erik Aag.

De nye produktene er spesialdesignet og laget for grill. – Det er jo ikke dumt for kundene å få et skikkelig godt, bredt grillutvalg med høy kvalitet - og det til tradisjonstro lav pris. Da vi utviklet den nye grillserien, var det et viktig mål at den skulle gjøre grillingen så enkel som mulig for folk. De fleste produktene er ferdig tilberedt og kan legges rett på grillen, og noen skal bare varmes opp, sier Aag.

Grillproduktene har en tydelig design som gjør dem lett gjenkjennelige i butikkene, levert eksklusivt til Rema av kjedens faste leverandører.

– Vi har kombinert lave priser med god kvalitet og et stort utvalg på grillproduktene. I tillegg til en rekke ulike kjøttprodukter, finner kundene også kylling, kalkun, fisk og tilbehør, sier Tor-Erik Aag.

På baksiden av pakkene står det tips og råd om grillingen, og på www.rema.no kan kundene finne flere oppskrifter og grilltips.

Powered by Labrador CMS