Nyheter

Grønn te og helse

Publisert

En nederlandsk undersøkelse viser at folk som drikker te har lavere forekomst av kreft enn andre. Det antas at både livsstil hos tedrikkere og selve te-inntaket spiller en rolle. Tedrikkere spiser mer frukt og grønnsaker og røyker mindre, viser undersøkelsen. Dessuten har folk som drikker te et høyt inntak av flavonider, som også i følge studier kan forebygge kreft.En studie gjort ved Case Western Reserve University i Cleveland, Ohio, viser at antioksidantene som finnes i grønn te dreper kreftceller i laboratorieundersøkelser. En annen, japansk denne gang, undersøkelse hevder at grønn te kan motvirke brystkreft. Og endelig, en studie fra University of Adelaide, viser at den samme grønne teen sammen med en «lavkalori- og lavkolesteroldiett» kan bedre kolesterolnivået i blodet.

Powered by Labrador CMS