Nyheter

Gullfilmen 2015 til Evergood

Joh. Johannson og Evergood gikk helt til topps og vant historiens første «Gullfilmen» med filmen «Butler» i reklamekåringen for kinoreklame som blir vist i Norge.

Publisert Sist oppdatert

Reklamefilmen «Butler» fikk Sølvfilmen i 3. kvartal 2015 – og var en av fire filmer som konkurrerte om denne utmerkelsen.

Med i filmen var ingen ringere enn Hollywood-skuespilleren Morgan Freeman. Juryen mener at «Butler» var den beste reklamefilmen på kino i året som gikk.

Konkurransen om Gullfilmen sto mellom Grandiosa og Stabburets «Ekte kjærlighet», «Takk for maten» fra Gilde, «Butler» fra Joh. Johannson og Evergood og «Ung kjærlighet: toget» fra Telenor.

Det er kinoreklame-selskapene Media Direct Norge og CAPA Kinoreklame som står bak etableringen av Gullfilmen.

Saken fortsetter under bildet.

«Butler»-filmen viser hele kaffereisen fra bønne til kopp.

Juryen skriver blant annet følgende om Gullfilmen-vinneren for 2015: «Filmen er meget velprodusert med fokus på høy troverdighet rundt kvalitetsreisen til Evergood. Treffer midt i målgruppen til kvalitetsbevisste mennesker. Morgan Freeman er prikken over i´en. En flott historie fra start til mål».

Reklamebyrået Naug & Venner står bak filmen. Hovedopptakene er gjort i Costa Rica. Opptakene med Morgan Freeman ble gjort i New York.

Det er kun norskproduserte filmer, eller filmer produsert av utenlandske selskaper målrettet helt og fullt mot det norske markedet, som blir vurdert av jurymedlemmene.

Adm. Dir. og jurymedlem Bjørn Erling Ottersen i Media Direct Norge sier følgende om Gullfilmen-vinneren 2015:

– En flott film med høy produksjonskvalitet. Filmen har et tydelig budskap og har en god historie. Tydelig og merkevarebyggende. Ja, dette er en flott vinner av historiens første Gullfilmen på kino, sier Ottersen.

Powered by Labrador CMS