Nyheter

Håndballgull for Friele

Gull for håndballjentene var gull for Friele, som satset tungt med tv-reklame under VM-finalen.

Publisert Sist oppdatert

Med sine tette relasjoner til Brasil var det en god match i dobbel forstand for Kaffehuset Frieles TV-kampanje under håndball-VM. Over 1,6 millioner seere så håndballfinalen mellom Norge og Frankrike hvor Kaffehuset Friele hadde plassert sin to minutter lange reklamefilm i pausen mellom første og andre omgang kampen.

Reklamefilmen «Kaffemeglerne i Santos» har sin handling fra områdene hvor håndball-VM har funnet sted, og hvor Kaffehuset Friele kjøper mye av sin kaffe.

De to reklameblokkene i finale-kampen er de mest sette i TV2s historie.

– Reklamefilmen lå i TV 2s nest mest sette reklameblokk noen sinne, og 1 388 000 normenn over 12 år så denne i snitt, sier salgssjef Anders Qvigstad i TV2. – Rekorden Friele setter med god margin, er Norges mest verdifulle/kostbare reklamespott. På grunn av filmens lengde, var bruttoverdien på denne spotten over 1 200 000,- før rabatter!

Powered by Labrador CMS