Nyheter

Hapå feirer 65 år

Denne måneden feirer HaPå 65-årsdag, men påleggsveteranen er langt fra klar for pensjonisttilværelsen. – Vi har store planer for HaPå i fremtiden, sier produktsjef Jade Daltveit i Kavli.

Publisert Sist oppdatert

I 2009 trådte HaPå-entusiaster over hele landet til for favorittpålegget sitt, da det ble klart at Nestlé ville legge ned produksjonen av det tradisjonsrike pålegget. Kavli overtok merkevaren samme år, og har sterk tro og videre planer for HaPå.

– Vi ser hver dag at det er en livskraftig og sterk 65-åring vi har med å gjøre. Den omfattende forbrukeraksjonen som oppsto da pålegget ble nedleggingstruet i 2009, var en avgjørende faktor for at vi overtok pålegget, sier Daltveit, som også peker på at relansering av HaPå Ananas og HaPå Sjoko i begrenset opplag har skapt stort engasjement ute blant publikum

HaPå har røtter helt tilbake til 2. verdenskrig, da nordmenn karamelliserte sukret, kondensert melk hjemme. I 1949 startet Nestlé og De Norske Melkefabrikker på Hamar produksjon av Hamar Pålegg, eller HaPå, som siden har vært navnet.

Som 65-åringer flest, har også HaPå blitt aktiv i sosiale medier.

– Vi har mer enn 12.600 likere på Facebook og ser virkelig merverdien av å opprettholde aktiv dialog med våre trofaste kunder. Det gir oss både relevante og kreative innspill og hjelper oss å holde 65-åringen vital og aktiv, forteller Daltveit.

Powered by Labrador CMS