Nyheter

Hapå i ny drakt

Ett år etter at Kavli tok over Hapå fra Nestlé, kommer Hapå nå i ny drakt. Redisgnen er bare første del av en større og langsiktig satsing, på søtpålegget, der Facebook spiller en viktig rolle.

Publisert Sist oppdatert

Det var 3. april i fjor at Kavli overtok varemerket Hapå fra Nestlé, og selskapet vil nå vise at de tar oppgaven på alvor. Ny design er første steg.

– Hapå går en lys fremtid i møte. Jeg kan love at det vil skje mye spennende med det tradisjonsrike merket fremover, sier produktsjef Anders B. Ingebrigtsen i Kavli.

– Vi har jobbet med å komme frem til et uttrykk som oppsummerer HaPå slik det har fremstått for forbrukeren helt siden starten i 1949, og som samtidig peker fremover. Men selv om påleggsglasset nå får et ansiktsløft, har vi selvsagt ikke tuklet med det aller viktigste – nemlig smaken, forsikrer Ingebrigtsen.

Hapå er først ute i Norge med egen offisiell Facebook-henvisning og en spesiell hilsen til alle Hapå-fans trykt på glasset.

Det er ikke tilfeldig at sosiale medier er høyt prioritert når Hapå relanseres. En omfattende aksjon på Facebook var nemlig en medvirkende årsak til at Kavli valgte å overta det nedleggingstruede pålegget fra Nestlé i fjor. Støttegruppen samlet over 6 000 engasjerte tilhengere, og hos Kavli tikker det daglig inn henvendelser om å lansere både gamle og nye smaker.

– Med et så sterkt engasjement for merket blir det avgjørende for oss å ha en aktiv dialog med forbrukerne for å lykkes. Hvordan ser de for seg fremtiden til Hapå? Hvilke smaker ønsker de seg? Dette er bare noe av det vi håper å få svar på gjennom å holde kontakt med Hapå-tilhengerne på Facebook, sier Ingebrigtsen.

Powered by Labrador CMS