Nyheter

Helga med moppen

På et møte med Ica og Norgesgruppen i dag orienterte tilsynet om at innkjøpsavtalen mellom Coop og Rema 1000 blir en del av vurderingsgrunnlaget. Avgjørelsen utsettes dermed med nesten to måneder.

Publisert Sist oppdatert

Eksportutvalget for fisk bruker altfor lite på å markedsføre norsk fisk i Norge. Det er blant de få tingene som hele verdikjeden fra .ord til bord er enige om. Eller i hvert fall fra sjark til Sverre.

Sverre Leiro gjorde seg nemlig til talsmann for å få opp den norske fiskemarkedsføringen da han var på butikktur med Helga Pedersen for en uke siden. - Mens det ble brukt sju millioner kroner på å markedsføre norsk fisk i .or, brukte Opplysningskontoret 54 millioner på å markedsføre norsk kjøtt, forklarte Leiro.

Siden han var belemret med en gruppe journalister som haleheng rundt fiskedisken, tok han seg bryderiet med å forklare hvor lite sju millioner kroner egentlig er. - Det tilsvarer det som andre bruker på å markedsføre ett enkelt produkt. Som for eksempel Jif-moppen, forteller sjefen i Norges-.

gruppen Det var da fiskeriministeren kom med avsløringen: - Jeg bruker jo den moppen! I denne sammenhengen er det kanskje ikke så viktig om en sjumillionerskampanje holder for å overbevise Helga Pedersen. Etter det Under disken erfarer, er hun nemlig allerede positivt innstilt til norsk fisk.

Powered by Labrador CMS