Nyheter

Helmax Grandiosa-lansering

Grandiosa Helmax er vinterens største nyhet fra Stabburet og Orkla Foods.

Publisert Sist oppdatert

– Det er faktisk en verdensnyhet, sier kommunikasjonssjef Bjørn Brennskag. Nyheten ligger i den sprøstekte osten under pizzaen.

– Ost gir bra smak, og forbrukerne ønsker mer smak på Grandiosaen, sier Brennskag.

Helmax kommer i to varianter – en med marinert pepperbiff, grillet løk og paprika og en dæsj med rømme på toppen, og en med mild skinke, krydret salami og søt chili fra Peru. – Her står smaken i sentrum, folkens. Det handler om nytelse, innrømmer Bjørn Brennskag.

Orkla Foods har søkt i baser i hele verden, men ikke funnet noen annen pizza med ost også under bunnen. Det er derfor søkt patent på produktet.

Orkla Foods kommer denne vinteren også med en Big One-nyhet, nemlig Big One Grilled Steak. Det er, som navnet tilsier, en pizza med grillet biffkjøtt. Siden lanseringen for over ti år siden har Big One blitt et stort merke med en omsetning på over 500 millioner. – Men vi har faktisk aldri hatt biff før. Big One handler jo om «more of the good stuff», og det er det også her. I restaurantmarkedet er biff en bestselger. Så det sier seg selv at vi må tilby det i frossen variant også. Vi er veldig spente på mottakelsen, sier Bjørn Brennskag.

Han lover høyt medietrykk fra alle pizzaene. For Grandiosa- nyheten er det som vanlig spilt inn en ny og utradisjonell reklamefilm.

Årets første lanseringsvindu er også det som Orkla Foods presenterer samlet, etter at Rieber & Søn ble en integrert del av Orklas mat-divisjon. Matmiljøet fra Bergen har tilført mye til Orkla Foods, mener Bjørn Brennskag, og Toros produktutviklere har vært aktive i vinterens lanseringer. Etter at Orkla Foods ble etablert som selskap i oktober i fjor, har de ansatte og ledelsen brukt mye tid på å meisle ut selskapet visjon. Den ble lansert i januar: Sånn skal det smake. – Vi står for merkevarer som er sunnere, lettere å like og enklere å velge. Sunnhet er løfta opp og tydeligere definert, og det er det nye. Men det er ikke bare fordi Stein Erik Hagen snakker om det i media, altså. Dette har vi vært opptatt av lenge. I Toro begynte man med saltreduksjon i posematen allerede på 80-tallet, sier Bjørn Brennskag.

Sunnhet i 2014 handler også om å holde merkevarer i orden ved å fjerne dårlige oljer, som palmeolje og unødvendig mye fett, sukker og salt.

Ferdig jegergryte, kokkeklar blomkålsuppe, Stabburet pai, og lasagne med norsk storfekjøtt er andre middagsnyheter fra Orkla Foods nå i vinter.

Powered by Labrador CMS