Nyheter

Helse er trend

På et møte med Ica og Norgesgruppen i dag orienterte tilsynet om at innkjøpsavtalen mellom Coop og Rema 1000 blir en del av vurderingsgrunnlaget. Avgjørelsen utsettes dermed med nesten to måneder.

Publisert Sist oppdatert

Helse og velvære er fremdeles selve topptrenden i dagligvarebransjen - i hvert fall når det gjelder nye produkter i USA. Dagligvareleverandørene har lansert 6,5 prosent flere produkter det siste året enn året før, ifølge Productscan Online.

Omega-3-forsterkede brød- og pastaprodukter og helkorn i en rekke varer, som for eksempel suppe, snacks, kjeks og dyremat - det er sentrale tendenser. Energiproduktene er på fremmarsj både som mat og drikke, sjokolade kommer tilbake i drikkevarene og kalorikontrollerte pakker (100 kalorier i én pakke) ventes å ekspandere inn i nye kategorier.

Økologisk mat blir mainstream, mens stadig flere produkter blir glutenfrie.

Powered by Labrador CMS