Nyheter

Hiv o'hoi, snart er tranen vår

På et møte med Ica og Norgesgruppen i dag orienterte tilsynet om at innkjøpsavtalen mellom Coop og Rema 1000 blir en del av vurderingsgrunnlaget. Avgjørelsen utsettes dermed med nesten to måneder.

Publisert Sist oppdatert

Kaptein Sabeltann har seilt fra Xmartket til Nordsveen. Nå tar Nordsveen over distribusjonen av helseproduktene fra Norwegian Choice. I første omgang er det spesielt snakk om Kaptein Sabeltann Familietran. Den ble introdusert i september, men det er nå fremover den store lanseringen skal skje.

Tranen lanseres bare i dagligvarebutikkene. Ofte er det smak og konsistens som får barn til å la være å ta tran. - Vårt produkt smaker kjempegodt, samtidig som det er veldig lett å få barna til å smake det for første gang: Det er jo kaptein Sabeltanns egne styrkedråper, sier Ole Vidar Brattøy i Norwegian Choice.

Tegnekonkurranser for barna er blant tiltakene som nå skal skape etterspørsel i butikkene. - Kaptein Sabeltann har absolutt ikke tenkt å ta det rolig de neste 100 år, sier Pål Smith i Nordsveen.

Powered by Labrador CMS