Nyheter

Høy Skyr-kjennskap

Én av to nordmenn har hørt om Skyr. – Endelig har Q-Meieriene klart å få en egen merkevare! jubler Q-sjef Bent Myrdahl.

Publisert Sist oppdatert

– Tusenvis av internettoppslag og blogger identifiserer Skyr som Q-Meieriens merkevare. Etter kort tid har én av to nordmenn kjennskap til Skyr-merket, opplyser Bent Myrdahl overfor Handelsbladet FK.

– Det som er ekstra hyggelig er at mange bruker Skyr regelmessig i sitt kosthold. Siden vi begynte å selge Skyr i september 2009, har vi per 14. desember produsert 10 millioner Skyrbeger. I forhold til november måned i fjor, har vi doblet omsetningen av Skyr. Skyr utgjør nå 49 prosent i verdi av lettyoghurtmarkedet. Med de vekstrater vi har opplevd, ser vi ikke bort fra at Skyr-forbruket i Norge raskt dobles eller tredobles, sier Myrdahl.

Powered by Labrador CMS