Nyheter

Hvem vinner Handelsprisen?

For fjerde år på rad skal Virke kåre vinneren av Handelsprisen, som tildeles en kjede som utmerker seg gjennom å kombinere lønnsomhet med omsetningsvekst over tid.

Publisert Sist oppdatert

Juryen er opptatt av å finne frem til kandidater som representerer et forbilde for andre virksomheter – og inspirerer resten av handelsnæringen til suksess. Carlings stakk av med prisen i 2013, mens Rema 1000 vant året før.

Vinneren av Handelsprisen kåres gjennom et samarbeid mellom juryen og Virkes medlemmer: Innledningsvis vurderer juryen alle norske kjeder over en viss størrelse gjennom å studere virksomhetenes økonomiske utvikling de siste årene. De beste kjedene i hver bransje går videre til en rådgivende avstemning der Virkes medlemmer i handels- og servicesektoren blir invitert til å velge sine forbilder innen norsk handel. Basert på innspillene fra avstemmingen, og en vurdering av kvantitative og kvalitative kriterier, kårer juryen årets prisvinner.

Ved siden av å kåre Handelsprisen, kårer Virke også Årets Retailleder. Hensikten bak prisen er å fremheve betydningen av godt lederskap for norske handelsbedrifters utvikling og suksess. Første gang prisen ble delt ut var i 2013, med Pål Wibe i Nille som prisvinner.

Vinneren av Handelsprisen og Årets Retailleder 2014 offentliggjøres på Virkes handelskonferanse 23.september i år.

Powered by Labrador CMS