Nyheter

Hyppigere Lunch i 2016

Tegneseriebladet Lunch har hatt to vellykkede barneår på det norske bladmarkedet. Nå er det på tide å vokse: I 2016 øker Lunch utgivelsene fra 8 til 10.

Publisert Sist oppdatert

– Det er veldig moro å øke antall blader i dagens printmarked. Det føles som om vi gjør det motsatte av omtrent alle andre i bransjen, Kjell ville vært stolt, sier serieskaper Børge Lund i en pressemelding fra utgiver Egmont.

Kjell er hovedpersonen i serien Lunch. En serie der høyt utdannede kontorrotter svinser rundt i en evig prosessutvikling. Ord som visjon, proaktivitet, endringsvilje og omorganisering er dagligtale, og det å faktisk få gjort noe ærlig arbeid er like fremmed som et møterom uten Powerpoint.

Lunch har på kort tid blitt en av landets mest populære serier. Serieskaper Lund har de rene æresgallerier på kjøleskap og ved kaffemaskiner i åpne kontorlandskap over hele landet.

– Redaksjonen har fått henvendelser fra alt fra lærere og sykepleiere til aksjemeglere og næringslivstopper. De har til felles at alle kjenner seg igjen i Lunch, og de er helt sikre på at serien handler om deres arbeidssituasjon. Dette sier noe om norsk arbeidsliv som kanskje er litt urovekkende, men heldigvis for oss er dette god butikk, sier redaktør Tonje Tornes.

Foruten serien Lunch er bladet fullt av frekke biserier, samt faste artikler fra Mediehuset 5080, Tynn & Trendy, Filter og blog-innlegg fra selveste Tegnehanne. Med andre ord, bladet gir leseren den ultimate guiden, spekket med råd en selvsagt ikke ante man trengte, for å overleve i det moderne arbeidslivet. Og dette vil Norges bladlesere tydeligvis ha mer av.

Powered by Labrador CMS