Nyheter

Ica: – Svært misfornøyde

Ferske tall viser at Icas markedsandeler faller videre, og etter første halvår i år ligger andelen på bare 10 prosent. Ica er svært misfornøyde med nedgangen, og gjennomfører nå en rekke tiltak for å snu utviklingen.

Publisert Sist oppdatert

– Vi er svært misfornøyd med utviklingen og jobber knallhardt for å snu trenden. Avtalen med Norgesgruppen ville umiddelbart gitt oss økt konkurransekraft i form av lavere priser til kundene, men vi står ikke med lua i hånden og venter på Konkurransetilsynet. Vi er derimot i ferd med å ta flere grep og jobber knallhardt for å øke salg og kundetrafikk, sier senior kommunikasjonsrådgiver Bjørnar Mickelson i Ica Norge til Handelsbladet FK.

Han viser blant annet til lanseringen av den nye emv-serien Smart 365, samt prisnedsettelse på middager i Rimi.

I forbindelse med jula, lanserer Ica også et nytt samarbeid som skal gjøre det enkelt for kundene å velge varer av beste kvalitet på Ica Supermarked.

– Hva slags samarbeid er det?

– Vi vil ikke si mer om det ennå, men det er bare å følge med. Kundene skal få opplevelsen av både gode priser og høy kvalitet i butikkene våre i tiden fremover, sier Mickelson til Handelsbladet FK.

Powered by Labrador CMS