Nyheter

Isende nyhet

På et møte med Ica og Norgesgruppen i dag orienterte tilsynet om at innkjøpsavtalen mellom Coop og Rema 1000 blir en del av vurderingsgrunnlaget. Avgjørelsen utsettes dermed med nesten to måneder.

Publisert Sist oppdatert

Etter vel et år i salg i Storbritannia, er det norske flaskevannet Isklar klart for norske butikkhyller. Vannet, som tappes fra en kilde under Folgefonna i Hardanger, ble i høst kåret til det beste flaskevannet under Water Innovation Awards.

- Vi er inne på deler av Meny, og hele Ultrakjeden kjeden, forteller forteller salgssjef salgssjef Erik S. R. Poulsson i Isklar. Flaskevannet har dessuten allerede fått hylleplass i Reitan Servicehandel, i Narvesen og 7-Eleven. I tillegg har både Deli de Luca og Zenzi sikret seg det norske flaskevannet.

- Hvilke ambisjoner har dere for salget i dagligvarehandelen?

- Målet er helt klart

å bli det foretrukne merket i Norge, sier Poulsson, som ikke vil gå ut med tall fra salgsbudsjettet. - Vi mener det er realistisk når vi ser

på utviklingen vi har hatt i Storbritannia. Etter ett år er vi nummer to i markedet, etter Evian. Kundene eKundene k ksynes synestrett rett og og Åslett slettk at at Isklar Isklar t dsmaker smaker t i hbedre bedre ld enn konkurrentene. Årsaken er at det innholder

et balansert, lavt mineralinnhold, og dermed ikke har noen ettersmak. Det betyr også at Isklar passer perfekt til mat og vin, sier Poulsson til Handelsbladet FK.

- Isklar er dessuten et karbonnøytralt produkt, og kundene er interesserte i et miljøvennlig alternativ, sier Poulsson.

At Isklar nå satser på hjemmebane betyr ikke at de legger inn et hvileskjær i Storbritannia. - Vi er inne hos nesten alle de store kjedene, og vi er nå i forhandlinger med Tesco. Men det er en lang prosess og et stykke igjen før vi er inne der.

Powered by Labrador CMS