Nyheter

Iskaffevekst

Som du leste først i Handelsbladet FK, tok Friele opp kampen med Tine da de lanserte sin iskaffe i mai i fjor. Siden lanseringen og frem til begynnelsen av november i fjor, ble det solgt 21 prosent mer iskaffe enn i 2009.

Publisert Sist oppdatert

Les også:

Friele lanserer iskaffe

Veksten fra 2008 til 2009 var til sammenligning 4 prosent.

Veksten er størst i dagligvaren. Der har iskaffesalget økt med 22 prosent siden lanseringen. I KBS er veksten på 12 prosent, ifølge en pressemelding fra Friele.

– Da vi lanserte hadde vi en målsetning om 10 prosent markedsandel i løpet av første år. Allerede i lanseringens første halvår oppnådde vi denne målsetningen. Målsetningene er imidlertid høyere enn dette og vi fortsetter med høyt aktivitetstrykk fremover for å skape enda sterkere kategorivekst for våre kunder, sier produktsjef Tonje Schreiner i Kaffehuset Friele.

Friele lanserer iskaffe

Powered by Labrador CMS