Johannes Høsflot Klæbo og påtroppende administrerende direktør i Norsk Kylling Hilde Talseth.

Nyheter

Johannes Høsflot Klæbo inngår sponsoravtale med Norsk Kylling AS

Johannes Høsflot Klæbo har signert en ny strategisk sponsoravtale med Norsk Kylling AS. Samarbeidet skal bidra til at flere velger dyrevelferd når de kjøper kylling.

Publisert Sist oppdatert

– Jeg har lyst til å bruke posisjonen min til å snakke om dyrevelferd. Kylling er en stor del av kostholdet mitt, derfor vil jeg bidra til at flere velger produktene som har dokumentert bedre dyrevelferd, sier Johannes Høsflot Klæbo i en pressemelding.

Avtalen mellom partene er på to år og går til og med sesongen 2024/2025. Dette er den andre avtalen Klæbo inngår med et selskap som er del av Reitan Retail. Fra før har Klæbo en samarbeidsavtale med Uno-X.

Påtroppende administrerende direktør i Norsk Kylling, Hilde Talseth, er glad for at Johannes Høsflot Klæbo ønsker å bruke posisjonen sin til å snakke om kylling.

– Norsk Kylling er veldig glade for å samarbeide med en verdidrevet idrettsutøver som Johannes. Vi tror han har kraft til å inspirere flere til å velge dyrevelferd når de kjøper kylling, og synliggjøre hvordan ansvarlige og enkle valg i hverdagen utgjør en forskjell.

Blant merkevarene til Norsk Kylling er Solvinge og Stange, som kun selges på Rema 1000.

– I media den siste tiden har det vært mye oppmerksomhet om dyrevelferd. Når det er så store forskjeller i dyrevelferden til saktevoksende og hurtigvoksende kyllingtyper, har jeg lyst til å bruke posisjonen min til å inspirere flere til å ta mer bevisste valg når de velger kylling, sier Høsflot Klæbo.

Powered by Labrador CMS