Nyheter

Joika 50 år

Joika er 50 år i år, og går fortsatt så det suser. I år regner Nortura med en salgsøkning på hele 15 prosent.

Publisert Sist oppdatert

– Joika er nok Norges mest kjøpte middagshermetikk gjennom tidene. I år vil vi trolig sette til livs 1,5 millioner bokser, 15 prosent mer enn i 2009, sier merkevaresjef Kjersti Sørby i Nortura til VG.

Hun varsler ingen stor feiring av femtiårsjubilanten. Men markeringer rundt om i butikkene vil det bli.

– De fleste nordmenn har jo kjent de hermetiske Joikakakene i viltsaus mesteparten av sitt liv. Derfor skal vi si høyt og tydelig fra om at Joika er blitt femtiåring, sier Sørby.

Blant annet vil det bli arrangert kundekonkurranser utover høsten, med spørsmål og oppgaver for Joika-elskere.

Powered by Labrador CMS