Nyheter

Julehefter for 47 millioner

På et møte med Ica og Norgesgruppen i dag orienterte tilsynet om at innkjøpsavtalen mellom Coop og Rema 1000 blir en del av vurderingsgrunnlaget. Avgjørelsen utsettes dermed med nesten to måneder.

Publisert Sist oppdatert

I løpet av fire uker skal dagligvareog servicehandelen selge julehefter for nærmere 47 millioner kroner. Det betyr 1,2 millioner hefter. Bladcentralen trekker frem Knoll og Tott og Nr 91 Stomperud som de mest tradisjonsrike. Begge hadde et salg på godt over 100 000 eksemplarer i 2004. Andre tradisjonsrike julehefter som selger godt, er Billy, Blondie og Bustenskjold.

Positivt i fjor var også det gode salget til nyere juleutgivelser som Pondus, Tommy & Tigern og Nemi. De tre solgte til sammen 204 000 eksemplarer.

I fjor solgte handelen julehefter for 42 millioner kroner; en økning på sju prosent. - Våre prognoser viser at det vil selges julehefter for nærmere 47 millioner kroner i 2005, sier direktør Ida Hveding i Bladcentralen.

En stor del av salget er impulskjøp, og Hveding mener det er viktig å plassere juleheftene i kundestrømmen slik at forsiden blir eksponert til flest mulig kunder. - Dette er en omsetning som ikke går på bekostning av andre varer i butikken og derfor er et rent mersalg, sier hun.

Årets nyheter er rettet mot både yngre og mer erfarne lesere: Rocky Jul, Sølvpilen, Wendy og Gubben & Katten er blant dem.

Powered by Labrador CMS