Nyheter

Kaffeavtalen bygger lojale kunder

Salg av kaffe er god butikk for Statoil-stasjonene. Kaffeavtalen med egen kopp til kundene bygger lojale kunder, sier kjedesjef Ole Erik Samseth i Statoil til Dagens Næringsliv i mellomjulen.

Publisert Sist oppdatert

– Kaffen er en lojalitetsbygger. Det er besøksfrekvensen vi lever av, og disse kundene blir veldig lojale og besøker oss ofte, sier Samseth. Statoil selger årlig 1500 tonn kaffe. Siden kaffeavtalen ble innført i 2005 har det blitt noen dråper.

- Vi regnet en gang ut at kaffevolumet tilsvarer Vøringsfossen i syv minutter, sier kjedesjefen til avisen.

Og for noen ble det også en Statoil-kopp under juletreet. Lille juleaften ble det solgt 10 000 kopper og på juleaften ble det solgt 5 000 kopper.

Powered by Labrador CMS