Nyheter

Kampanje for norsk laks i Polen

For å få ny fart i det polske sommerkonsumet av norsk laks har Eksportutvalget for fisk (EFF) siden i vår samarbeidet med Carrefour for å vise at et laksemåltid fikke trenger å være så dyrt.

Publisert Sist oppdatert

I samarbeid med polske kokker og med kalkulasjon fra Carrefour er det utviklet tre retter med laks til prisen av 40, 60 eller 100 kroner. Under mottoet «small, great filet» kan forbrukeren velge mellom tre ulike oppskrifter i de tre ulike prisnivåene. - Med dette ønsker vi å få frem budskapet «selv en liten porsjon norsk laks gjør måltidet uforglemmelig», sier EFFs utsending i Tyskland og Polen, Kristin Pettersen.

Kampanjen har en vår- og en sommeretappe, våraksjonen startet 13. april og varte ut mai, mens sommerinnsatsen strekker seg over juli og august. I kampanjeperiodene distribueres oppskriftsheftene i alle Carrefours butikker og som vedlegg i utvalgte aviser og magasiner. Dessuten gjennomføres det butikkdemonstrasjoner med smaksprøver av rettene hos Carrefour i de største polske byene.

Powered by Labrador CMS