Nyheter

Kiosker satser på småelektronikk

Narvesen og 7-Eleven rydder plass i hyllene til forbrukerelektronikk. Mini-tv og kontantkort for mobilt bredbånd er allerede på plass.

Publisert Sist oppdatert

– Det er aktuelt for oss å selge alle typer el-varer som kundene ønsker å handle i kiosken, så lenge de ikke tar for stor plass, sier Terje Noreng, kategorisjef for spill og tjenester i Narvesen og 7-Eleven.

Han bekrefter at småelektronikk nå skal testes ut som satsingsområde i Reitans landsdekkende kioskkjeder Narvesen og 7-Eleven.

– iPod, pc-spill, telefontilbehør og nyvinninger innen tele og data kan være aktuelt, og vi er i forhandlinger med flere leverandører av slike produkter, sier Noreng i en pressemelding.

- I kiosken er det verken tid eller plass til omfattende demonstrasjoner. Derfor vil vi holde oss til varer som i størst mulig grad er selvforklarende, sier Jan Yngve Holen, markedssjef i 7-Eleven. Mini-tv er det første el-produktet som tilbys gjennom Narvesen og 7-Eleven. Etterspørselen ventes å stige raskt i månedene som kommer.

Daglig leder Tom Schmidt i eChoice, som er Reitan Servicehandels leverandør av mini-tv, sier at bransjeglidning på småelektronikk er en trend over hele verden.

Powered by Labrador CMS