Nyheter

Kiwi får refs

Forbrukerombudet mener Kiwi villedet forbrukeren i sin momskutt-kampanje etter nyttår.

Publisert Sist oppdatert

Da matmomsen ble økt fra 14 til 15 prosent fra nyttår, gikk Kiwi ut og markedsførte seg med at de fortsatte «å kutte prisen tilsvarende momsen på frukt, grønnsaker og nøkkelhullsprodukter».

Nå har Kiwi fått Forbrukerombudet på nakken. De mener dagligvarekjeden har villedet kundene med sin reklamekampanje.

– Norske forbrukere må være trygge på at prisene virkelig kuttes når butikken sier de kutter dem. Kiwi hevdet de kuttet prisene, men det de gjorde var å la være å øke dem, sier Jo Gjedrem i Forbrukerobudet til VG.

Kampanjen er nå avsluttet. Forbrukermbudet vil derfor ikke foreta seg noe i sakens anledning.

Powered by Labrador CMS