Kommunikasjonsmedarbeider Nora Mile Helgesen (til venstre) og kommunikasjonssjef Kristine Aakvaag Arvin takker alle som har bidratt i arbeidet for økt synlighet. Foto: Katrine Lunke, Apeland

Nyheter

Kiwi informerer best i Norge

Kiwi er kåret til norgesmester i virksomhetskommunikasjon.

Publisert Sist oppdatert

Kiwi gikk helt til topps i kategorien «Virksomhetskommunikasjon» da Gullkorn, kommunikasjonsbransjens store kåring, gikk av stabelen i tirsdag kveld.

Vinneren av Årets virksomhetskommunikasjon skal ha hatt som formål å bygge omdømme, og Kiwi ble blant annet nominert på bakgrunn av sitt store omdømmehopp på YouGovs BrandIndex – der Kiwi har klatret fra 36. plass til 3. plass på under to år.

– I Kiwi bygger vi stein på stein, og det gjelder også for oss som jobber med kommunikasjon. Det er to år siden vi startet kampen for økt synlighet, og det er fantastisk moro å se resultatene av denne satsningen, sier kommunikasjonssjef Kristine Aakvaag Arvin i en pressemelding. Hun retter samtidig en takk til alle som har bidratt til at kjeden har blitt godt synlig i media.

Foruten Kiwi, var Norwegian, Forsvaret, Gjensidige og DNB nominert i kategorien.

– Det føles ubeskrivelig godt å få en slik anerkjennelse i konkurranse med så dyktige virksomheter, sier Aakvaag Arvin, som forteller at kjeden har et samarbeid med Geelmuyden Kiese om kommunikasjonsarbeidet.

– Kiwi er en fantastisk kunde å jobbe sammen med. De tar kommunikasjon på alvor, helt fra toppen i selskapet, og ut i hele organisasjonen. Dette er en utrolig hyggelig anerkjennelse til hele teamet som jobber så tett med hverandre hver dag, sier Marius Eriksen, partner i Geelmuyden Kiese, i pressemeldingen.

Om arbeidet sier juryen:

«Juryen er imponert over klassisk godt håndverk. Det er en tydelig link mellom Kiwis omdømme og strategien som er gjennomført. Det er gjort klare strategiske valg, som er fulgt opp med en offensiv kommunikasjonsplan som involverer hele organisasjonen. Det er tatt i bruk klassiske virkemidler som å posisjonere seg mot en konkurrent.

Kiwi har klart det mange snakker om: Å involvere hele organisasjonen i å ta og skape en synlig posisjon gjennom historiefortelling. Det har blitt gjennomført en kulturendring, og hele organisasjonen er gjort til historiefortellere.

"Det store omdømmehoppet” er den av kandidatene med sterkest dokumentasjon på at arbeidet har hatt direkte betydning for omdømmet. At Kiwi har bygget toppleder, men også fått med hele organisasjonen, er klassisk godt håndverk. Strategien og gjennomføringen har allerede gitt god effekt for omdømme, og vi tror dette er en robust strategi som vil ha langvarig effekt.

Vi berømmer klassisk godt omdømmearbeid som er robust over tid, fremfor sterke kandidater som har gitt wow-effekt med innovative og til og med spektakulære virkemidler.»

Powered by Labrador CMS