Nyheter

Kjede med ambisjoner

OSLO SENTRUM: - Vi har tre hovedfokus for kjedens innovasjon, sier Espen Gjerde, adm. direktør i Meny. - Produkt, medarbeidere og konsept/butikk. Dette er føttene vi bygger god butikk på.

Publisert Sist oppdatert

Norgesgruppens profilhus Meny-Ultra skal i år passere en omsetning på tolv milliarder kroner. Ultra når sine to milliarder med god margin. - I Meny er målet å kunne slå fast lille julaften at vi vil passere ti milliarder kroner, fortalte Meny-sjef Espen Gjerde på Multichems konferanse «Forberedt for fremtiden».

- Forbrukerne jakter på tilgjengelig nytelse med sunnhetsgevinster. De frykter sukker, har fokus på norsk og interesse for økologisk, sier Espen Gjerde: - Og vi kommer til å velge de leverandørene som kan møte oss på dette. Dette er Menys ambisjoner: ? Butikkene skal signalisere mat og matglede. ? Kjeden skal utvikle sortiment i tråd med rådende forbrukertrender. ? Gjennomføringsgraden skal opp for all virksomhet. ? Medarbeiderne skal være bransjens mest kompetente og lojale. ? Kjeden skal ta det samfunnsansvaret som forventes av den.

Og fremfor alt, sier Espen Gjerde: - Vi skal ha null hull. Hos oss blir det ingen femtilapper å hente fordi vi ikke har brød. Når du trenger brød, hjelper det ikke stort å komme hjem til mann og barn med en femtikrone.

Powered by Labrador CMS