Kjedenytt

Alle Bunnpris-kjøpmenn skal være med på opplæringen. Her Bunnpris Ullensvang i Hardanger.

Flere på skolebenken i Bunnpris

Bunnpris styrker den interne opplæringen for å øke konkurransedyktigheten.

Publisert Sist oppdatert

– Vi anser satsingen som en investering i å bli en bedre kjede. Det koster litt, men er velanvendte penger, synes adm. direktør Kjell Engløkk.

Bunnpris er i ferd med å revitalisere opplæringen på mange nivåer i virksomheten. I en ikke altfor fjern fremtid skal det bidra både til bedre økonomiske resultater og ekspansjon.

– I en periode har opplæringsvirksomheten ikke vært like omfattende som før, men nå blir det mer trøkk, fremhever Engløkk.

Aspirantskolen er allerede i gang. I første halvdel av februar var 20 butikktalenter samlet én uke. Talentene er blinket ut av kjøpmennene og distriktssjefene, og deltar på tre samlinger på én uke hver i løpet av ett år. Innimellom samlingene følger selvstudier og hjemmeoppgaver.

– Aspirantskolen skal utvikle og rekruttere fremtidige kjøpmenn, noe vi trenger flere av, fastslår Engløkk.

Bunnpris går svanger med planer om åtte-ni nye butikker per år fremover, og har samtidig kjøpmenn som skal pensjonere seg. Da må det fylles på med nye folk om man skal ha kjøpmenn nok til kjedens 245 butikker.

Les mer i ukens utgave av Dagligvarehandelen!

Powered by Labrador CMS