Nyheter

Kjemper for kjøleplassen

KONKURRANSE: Utfordrerne sliter med å få plass i kjøleskapene med snusen sin.

Publisert Sist oppdatert

- Det er en hard kamp om plassen, konstaterer informasjonsdirektør Jan Robert Kvam i Tiedemanns.

Leverandøren har ambisjoner om å øke markedsandelen kraftig på snus. Problemet er å få plass i kjøleskapene. Etterhvert som det kommer stadig nye varianter, blir det vanskeligere og vanskeligere.

- Uansett hvor mange nylanseringer det kommer, har vi den samme plassen å slåss om. Andre varegrupper har muligheten til å få mer hylleplass. Det kan ikke vi, med mindre butikken går fra ett til to kjøleskap, konstaterer Kvam, som føler at konkurrenten Swedish Match legger beslag på for mye av kjøleskapplassen.

Nå er det South State som er satsingsmerket til Tiedemanns. Nå ligger leverandøren på 4-5 prosent markedsandel i Norge, men nylanseringen fra i .or høst skal gjøre det mulig å øke kraftig, håper informasjonsdirektøren. - Vi er svært godt fornøyde med den mottagelsen produktet har fått i markedet, sier Jan Robert Kvam.

Powered by Labrador CMS