Nyheter

Kjempevekst for Bama-nisjer

Flere av Bamas nisjeprodukter har sterk vekst, som avokado, bær og juice/smoothie. Smoothie alene vokste med 70 prosent.

Publisert Sist oppdatert

I fjor solgte Bama avokado for 125 millioner kroner, en vekst på sterke 40 prosent. Også innenfor bær er salgsveksten kraftig. I fjor solgte Bama bær for 550 millioner kroner, en vekst på 20 prosent. Innenfor drikke, der Bama er i markedet med spanskprodusert juice og smoothie, er det også god vekst. I 2011 ble det solgt drikkeprodukter for 150 millioner kroner, en vekst på 30 prosent. En rekke nisjeprodukter har etablert seg på A-laget.

– I fjor solgte vi smoothie for 61 millioner kroner, en vekst på hele 70 prosent. Innenfor drikkevarer har vi en skandinavisk rettighet for en spesiell teknologi, sier Rune Flaen til Handelsbladet FK.

– Betyr det eksport av drikkeprodukter til resten av Skandinavia?

– Vi vurderer å prøve oss med drikkeprodukter i Sverige. Gjennom Nordic Lunch er vi i allerede i det svenske servicehandelsmarkedet. Får vi det til der, kan det åpne for eksport av også andre ting, sier Bama-sjefen.

Les hele saken i ukens papiravis

Powered by Labrador CMS