Foto: Helthjem

Nyheter

Kjempevekst for Helthjem

Det er ikke bare Post i butikk som opplever julerush for tiden. Helthjem melder om 40 prosent vekst i årets første kvartal.

Publisert Sist oppdatert

Det har vært en sterk start på 2021 for det Schibsted-, Amedia-, og Polaris-eide selskapet, som i første kvartal har distribuert over 3,4 millioner pakker, en volumvekst på 146 prosent fra samme periode året før.

Et av produktene som presterer langt over normalt, er hjemlevering av netthandelspakker, som har en volumvekst på 175 prosent sammenlignet med første kvartal i 2020.

Det er spesielt levering av pakker mellom privatpersoner som øker mest, med en vekst på hele 211 prosent hittil i år. En stor andel av kundene som sender pakker fra eget hjem gjør det i forbindelse med gjenbrukssalg på markedsplasser som Finn.no, Tise og Bookis.

– Vi opplever en stadig økende etterspørsel i markedet for vår hjem-til-hjem-løsning, noe som viser at vår strategi om å legge til rette for forenklet gjenbruk fungerer. Vi sendte like mange pakker mellom privatpersoner i løpet av de tre første ukene i 2021, som i hele første kvartal i 2020. Det er helt ekstremt, og noe vi er veldig stolte over, sier daglig leder Anders Lunde Angen i Helthjem Netthandel i en pressemelding.

Pakkevolumet gjennom Helthjem-nettverket har i store deler av første kvartal vært på samme nivå som under julehandelen i fjor – den mest hektiske tiden av året.

En faktor bak veksttallene innenfor hjemlevering av pakker, er nedstengningene i de store byene med stengte butikker og kjøpesentre. Koronarestriksjoner og nedstengninger har blant annet bidratt til en økning innen netthandel på nesten 80 prosent i februar målt mot samme måned i 2020, ifølge NHO.

Powered by Labrador CMS