Nyheter

Kjempevekst for Safari-yoghurt

Yoghurtsalget i Norge har økt med 7 prosent hittil i år, men Safari har økt enda mer, med hele 18 prosent, og rundt skolestart lå salget 69 prosent over fjoråret.

Publisert Sist oppdatert

– Mottakelsen har vært overveldende, og Norges barn spiser mer yoghurt enn noensinne, sier Carl André Pedersen, kategorisjef for Yoplait Safari.

I år har Fjordland relansert hele Yoplait Safari-universet, med fornyet logo, pakningsdesign, nettsider og animerte reklamefilmer. Barneyoghurten har samtidig fått redusert innhold av tilsatt sukker fra 6 til 4 prosent, og har lansert Safari yoghurt med müsli. I august lanserte Safari også sin egen spillapplikasjon ”Ape på jungeleventyr”.

– Konseptet har blitt fantastisk godt mottatt av både barn og foreldre og vår egen Ape har blitt så populær, at da han lanserte sin egen App i august, ble den nedlastet over 40.000 ganger bare de to første ukene og inntok førsteplassen blant barnespill for iPhone i Norge, sier Martin Haukaas, kreatør hos Pulse Communications.

Powered by Labrador CMS