Nyheter

Kjent og ukjent på ECR

På et møte med Ica og Norgesgruppen i dag orienterte tilsynet om at innkjøpsavtalen mellom Coop og Rema 1000 blir en del av vurderingsgrunnlaget. Avgjørelsen utsettes dermed med nesten to måneder.

Publisert Sist oppdatert

Den norske ECR-konferansen 11. juni blander kjent stoff og nyheter. Blant annet skal Siemon Scamell-Katz i TNS Magasin fortelle hvorfor bransjen ikke skal gjøre som forbruker sier, men samtidig forså hva forbruker ønsker.

Marit Bjerkås i Coop og Kine Karlsen fra Nofima forteller om hvordan det kan innføres sporbarhet i verdikjeden, mens Ann Karin Haugen fra Bonaventura og Icas Lise Ohr viser hvordan Ica fikk en markant økning i baby-kategorien. Kai Robert Hallberg i Ica snakke om attraktiv og effektiv verdikjede, mens Geir Elvegård og Inger Myklebust fra IBM ser på innovasjon gjennom flere kanaler.

Blant temaene og foredragsholderne som har vært å høre før, er Tony Durham (Procter & Gamble) som snakker om hva kundene gjør i butikk; ACNielsen-sjef Arne H. Reiler som gir forbrukernes dom over norske dagligvarekjeder og Norgesgruppens Sverre Leiro som snakker om miljøutfordringer.

Statoils suksess med melkesjokoladeboller og arbeidet til svinngruppen i ECR Europe er kjent fra Handelsbladet FK, men ikke fra norske bransjekonferanser. Knut Bergdahl (Kraft), Bjørn Helge Vik (Statoil) og Colin Peacock (P&G) kommer på ECR-konferansen.

Powered by Labrador CMS