Nyheter

Kjøpmenn på By-visning

Joker har tiårsjubilert, med visning og full demonstrasjon av det nye Joker Bykonseptet. Nå har flere av kjøpmennene i kjeden lyst til å investere i de nye elementene som ble vist. I høst er kjeden igang med ny markedsstrategi og slagordet «Helt i nærheten».

Publisert Sist oppdatert

- Vi ønsker å gi god service et ansikt, sier Joker-sjef Kjell Arne Bjerklund. Nå har nesten 1 000 kjøpmenn og ansatte vært samlet til tiårsjubileum, og servicen ble ikke forsømt da, heller.

SERVICEPLIKT

- Vi har nettopp fokusert på det vi skal gjøre for å høyne servicenivået vårt ytterligere. I den forbindelse har vi blant annet formulert konkrete serviceløfter som forplikter hver og en av oss til å bidra i denne prosessen, forteller Kjell Arne Bjerklund.

De myke løftene skal kombineres med «harde» løfter som går på sortiment, eksponering og kvalitets- og prisgarantier. Samtidig stiller kjeden med nytt slagord: «Joker - Helt i nærheten».

- Ideer og innspill fra kjøpmennene har gitt grunnlaget for prosessen vi startet for ni måneder siden, sier marketingsjef Roy Hval.

HØY AKTIVITET

- Vi skal ikke ha det største utvalget av alt, men vi har det man trenger i det daglige, sier kjededirektør Bjerklund. Han mener at fokus på hva som skal til for å være en god nærbutikk, og hva denne skal inneholde, er forklaringen på at Joker klarer seg godt i en tid med hard konkurranse.

- Vi har lagt opp til et høyt aktivitetsnivå fremover, og alt det vi gjør er i tråd med de løfter og satsningsområder som er formulert i fellesskap med kjøpmennene. Vi mener det er helt avgjørende at kjøpmennene kjenner seg igjen i den markedskommunikasjonen vi skal ha, sier Roy Hval.

BUTIKK I SPEKTRUM

I forbindelse med jubileumssamlingen fikk Joker-kjøpmennene presentert det nye by-konseptet til kjeden, som har vært testet ut i Skien siden juni i fjor. I løpet av 48 timer ble det bygd en komplett butikk, med alle profilelementene, varer og til og med operative datakasser.

Mange av løsningene som er valgt for Joker By, er også svært praktiske for andre butikker, mener kjeden. Flere av kjøpmennene som besøkte Oslo Spektrum, ga da også uttrykk for at de gjerne investerer i de løsningene og profilelementene som ble vist.

Powered by Labrador CMS