Nyheter

Klart for ny «Handle lokalt»-kampanje

Lørdag 1. november arrangerer Merkur nok en gang en egen aksjonsdag for lokal handel. Slagordet for kampanjen er ny: «Handle lokalt – velg nærbutikken».

Publisert Sist oppdatert

Kampanjen vil fokusere på hvor viktig butikken er både som møteplass, servicesenter og salgssted for dagligvarer. Målet er å redusere handelslekkasjen og stimulere til mer lokal handel.

– Når du handlar lokalt, er du med på å opprettholde nærbutikken og et levende lokalsamfunn. Vi ønsker å takke trofaste kunder for at de slutter opp om lokalbutikken. Samtidig vil vi utfordre de som handler lite lokalt til å tenke over hva butikken betyr for bygda, sier kommunikasjonsrådgivar Per Kjetil Jørgensen i Merkur.

I fjor deltok 160 butikker under slagordet «Hugs å handle heime». De fleste butikkene markerte dagen ved å spandere kaffe, brus, is og kaker på kundene. Noen butikker gikk ut med spesielle tilbud. Andre benyttet anledningen til å invitere ordfører eller lokalavisen på besøk.

Nå er slagordet endret slik at det skal bli enda tydeligere hva som er formålet med kampanjen. Det er også utviklet nytt materiell, i samarbeid med reklamebyrået Rein Design i Førde.

Butikkene som deltar i kampanjen, vil få materiell tilsendt gratis. Det gjelder plakater, flyers, klistremerker og ballonger.

Merkur-programmet har som målsetting at 300 butikker skal delta i årets kampanje for lokal handel.

Powered by Labrador CMS