Nyheter

Klokkertro på etterspørsel av

? Jeg har vært med på mange forbrukertester opp gjennom årene, og jeg har sjelden sett bedre resultater når det gjelder kvalitet og smak. Forbrukeraksepten er helt enorm, og det finnes interesse i handelen for dette, også utenfor NorgesGruppen.

Publisert

Dette sier markedsdirektør i Findus, Øivind Moen, om den nye satsingen på atmospakket ferskfisk, som i øyeblikket foregår som prøveprosjekt i NorgesGruppen. Moen ser det som essensielt at logistikken fungerer skikkelig.? Jeg tror produktene har størst potensiale i de butikkene som ikke har ferskvaredisk, men utfordringen ligger i logistikken. Det er kort holdbarhet, og får man det ikke ut av butikken kan det bli mye retur. Vi gjør derfor en test som skal være sluttført i uke ti. Jeg vil ikke konkludere for mye før den er ferdig, men overfor forbruker er disse produktene helt enestående både når det gjelder aksept, interesse og kvalitet, sier han.

Ingen mangel på interesseFK: ? Dette har vært forsøkt tidligere uten at det ble noen suksess. Hvorfor skal det bli det nå?? Jeg tror det strandet på logistikken. Det var ikke mangel på interesse fra forbrukerne. I de testene vi gjorde nå gikk skalaen helt til topps på kvalitet, smak, utseende og convenience. Suksess avhenger derfor som nevnt av at vi løser logistikkproblemet, men også av at butikkene sørger for skikkelig oppfølging av produktet med hensyn til rullering for eksempel. Greier vi å løse denne tekniske utfordringen, blir prosjektet rullet ut for fullt, og da vil antagelig også andre produsenter begynne med dette.

UtvidesI øyeblikket fører Findus tre varianter, men om prosjektet blir fullført vil sortimentet utvides.? Vi har flere varianter på lager, og også en del komplementære produkter som passer i registeret. Vi vil dessuten satse på flere kjeder, og da i først rekke de som ikke har ferskvaredisk, sier Moen, som ikke tror dette vil gå utover omsetningen av fryst fisk.? Jeg er ikke bekymret for forbruket av fryst fisk. Så lenge det er fisk i havet skal vi sørge for å gjøre den attraktiv for forbrukeren. Det er det som er vår oppgave, sier markedsdirektøren avslutningsvis.

Powered by Labrador CMS