Faksimile av Rema 1000s annonse i VG.

Nyheter

Konkurranseutvalget med Rema-kritikk

Etter å ha blitt framstilt som dyre i en Rema 1000-reklame, tok Coop Extra saken til Næringslivets Konkurranseutvalg. Og vant, skriver Dinside.

Publisert Sist oppdatert

I februar kjøpte Rema 1000 en helside i VG. På den skrev matgiganten «Coop Extra. Dyrt?».

For å svare på det retoriske spørsmålet trykket de en søyle som skulle vise at Rema1000 i alle fall hadde lavere priser enn konkurrenten, skriver Dinside.

Dette falt i dårlig jord hos Coop Extra, som klaget saken inn til Næringslivets Konkurranseutvalg.

Nå er skaen behandlet, og Konkurranseutvalget mener blant annet at reklamen ikke har belegg for å hevde at Coop Extra er ekstra dyr, og at det er formulert som et spørsmål hjelper pent lite. Både markedsføringsloven og forskriften om sammenliknende reklame er brutt, mener utvalget.

Powered by Labrador CMS