Nyheter

Kraft-tak

GRÜNERLØKKA I OSLO: En ny kjekssjokolade med fyll, Freia Biscuit, og gjentagelse av Twistsuksessen høsten 2001, hvor 40.000 nordmenn deltok i avstemningen om nye biter i den populære posen. Med disse to kampanjene blir februar årets satsingsmåned for Kraft Foods Norge.

Publisert Sist oppdatert

Til Handelsbladet FK opplyser produktsjef Kristine Skulstad at Freia Biscuit veier 38 gram og lanseres i to varianter: En mørk med sjokoladetrekk og kakaofyll og en lysere variant med kremfyll. Freia Biscuit er i første rekke myntet på servicehandelen, men blir også å finne i dagligvarebutikkene. Hovedfokus på service fordi produktet ifølge Skulstad passer perfekt som et lite mellommåltid, gjerne kombinert med en kopp kaffe, for folk som har det travelt. Med andre ord en konkurrent til fast food og kjeksprodukter.

Forbrukertester? Vi har gjort grundige tester som forteller at forbrukerne liker produkt og konsept, og at det er marked for begge variantene. Nyheter bidrar er faringsmessig til kategorivekst, og vi har stor tro på at Biscuit gjenom en 4,4 mill. kroners tv- og kinoreklame fra og med inneværende uke, også vil gi økt fokus på vår øvrige sjokoladeprodukter, sier Skjulstad. I tillegg skal Kraft fra slutten av måneden dele ut en million Biscuit-biter i butikker, kinoer og kafeer på Østlandet, i Bergens-området og Trondheims-området For butikkene er det utviklet sjokkselgere, som om ønskelig kan flyttes rundt i lokalet, og disk-eksponeringsesker.

Twistsuksess gjentasMen Kraft nøyer seg altså ikke med nylanseringen, Twist-suksessen 2001 med innholdsavstemning og utdeling av smaksprøver fra utkledde «Twist-biter» i butikkene, skal gjentas første halvår i år.? Det er en enorm interesse for Twist i det norske folk, og vi har aldri solgt så mye som under og etter denne kampanjen, sier produktsjef Bjørn-Anders Hals. Kampanjestarten finner sted i Mega-kjeden 10. februar, så følger de øvrige dagligvarekjedene i tur og orden. Publikum skal stemme på sin favoritt, og i en begrensert tidsperiode vil det bli solgt poser som bare inneholder vinnerbiten.Butikken kan gjennomføre trekning av 2,5 kilos Twist-pakke blant egne kunder som bruker stemmesedlen.? Erfaringen fra 2001 er at alle fra små barn til folk godt over 80, har en mening om Twist, og klare preferanser når det gjelder variantene som er representert i posen. Vi gleder oss til en ny omgang, sier Bjørn-Anders Hals.

Powered by Labrador CMS