Nyheter

Kundene ga klar beskjed

OPPDAL: Rema 1000-kjøpmenn på kurs fikk klar beskjed fra kundene om mer ferskvarer, mer frukt og grønt og mer brød. Det er en av årsakene til at dagligvarekjeden la om kursen.

Publisert Sist oppdatert

- Vi skal ikke ta hele æren, men vi har nok en del av den, sier Remarektor Arnt Johan Ringdal til Handelsbladet FK.

Rema 1000-kjøpmenn blir regelmessig hentet til fjells der de blir konfrontert med hva kundene mener om butikken. Programmet heter 5 på fjellet, og er et omfattende opplegg der fem kjøpmenn, fem butikker og fem lokale markeder blir endevendt på jakt etter ting som kan gjøres bedre. Det meste foregår på Ladevollen, Reitans eget gårdsanlegg på Oppdal.

Ved hjelp av ACNielsen blir 100 kunder av enkeltbutikker intervjuet om hva de mener om kjøpmannen og butikken.

- Svarene gjorde sitt til at kjeden nå bygger om butikkene. Kundene sa sin mening og den var klar på hva vi måtte satse mer på, sier Arnt Johan Ringdal.

Powered by Labrador CMS