Foto: Ole Berg-Rusten / NTB Scanpix

Nyheter

Kundene kjøper mindre melk - nå tar Tine grep

Publisert Sist oppdatert

Etter en negativ trend i salgstallene, forsøker Tine å få flere til å kjøpe melk. Nå lokker de med reise til en av kundene som registrerer sine melkekjøp, skriver Nationen.

En rapport fra helsedirektoratet viser at nordmenn får i seg langt mindre melk enn tidligere. I 2017 fikk nordmenn i seg drøye 65 liter lettmelk i året, nesten 20 liter mindre enn i 2007. Også for helmelk kunne man se en tydelig nedgang.

Tine har startet konkurransen Heia Eventyrlyst som varer i åtte uker. Ved å ta bilde av kvitteringen og registrere den på nettsidene til Tine, er man med i konkurransen om ukespremier og hovedpremien som er en reise verdt 100.000 kroner. For å vinne hovedpremien må man ha registrert minst 16 kartonger med melk i løpet av konkurransen.

– Jo flere TineMelk enliter eller 1,75 litere du registrerer i løpet av kampanjeperioden jo flere premienivåer er du med i, jo større vinnersjanser har du og jo finere premier kan du vinne, sier Charlotte Nancy Lemley i Tine Kundeutvikling i en pressemelding.

Powered by Labrador CMS