Nyheter

Kvikk Lunsj i ny versjon

Kvikk Lunsj kommer i ny form og pakning. Den nye Kvikk Lunsj XXL skal appellere til ungdommen.

Publisert

Freia følger opp suksessen med porøs melkesjokolade, som ble lansert i januar og som har gitt et salg langt over både fabrikken og handelens forventning. I uke 17 ? uken etter påske ? slår man til igjen. Denne gangen med Kvikk Lunsj i ny form og innpakning ? Kvikk Lunsj XXL.Seks millioner kroner legges inn for å gjøre produktet kjent: TV-reklame, trykt media, bussvinduer og selvfølgelig sisteleddsmarkedsføring.Salgssjef Terje Torgersen forteller til Ukeavisen FK at mottagelsen i handelen har vært overveldende og at det nye produktet vil bli å finne i grunnsortimentet i samtlige kjeder I likhet med enkelte andre Kraft Freia Marabou-produkter, er Kvikk Lunsj XXL beregnet på det nordiske marked.

Én kompakt bitDet man ganske enkelt har gjort er å ta en «finger» av den tradisjonelle Kvikk Lunsjen og forstørre den opp fem ganger til én kompakt bit som veier 50 gram, 2 gram mer enn det tradisjonelle produktet. Gramprisen ut til butikk er den samme. Emballasjedesignen er ny, men man har beholdt de kjente fargene ? rødt, gult og grønt. Freia håper og tror at den nye utformingen vil appellere til den yngre delen av befolkningen, og produktet er beregnet på å ta opp konkurransen med andre såkalte bar-sjokolader som Mars, Snikcers og kjekssjokoladen Kit-Kat.

Ni Kvikk Lunsj årligKvikk Lunsj er en av Norges sterkeste merkevarer, og av Freia-produktene overgås den bare av «Et lite stykke Norge» og Twist. 90-95 prosent av den norske befolkning assosierer den med turer i skog og mark, og gjennomsnittlig spiser hvert nordmann ni Kvikk Lunsjer årlig. 50 prosent av salget skjer i ukene fra vinterferien frem til påske. For ikke å gripe forstyrrende inn i denne tradisjonen, venter man altså med nylanseringen til uke 17.

Konkurrere med hurtigmat Nordisk produktsjef, Anniken Sandvik, sier det slik: ? Dette er en skikkelig sultstiller ? et mellommåltid ? med et utseende og en konsistens som vi tror appellerer til ungdommen. Med denne lanseringen vil ikke bare bar-sjokolade markedet få en god tilvekst, men også kjekssjokolade-markedet vil bygges ytterligere gjennom økt kjøpsfrekvens i mer urbane brukssituasjoner enn turgåing. Kvikk Lunsj XXL skal konkurrere med annen hurtigmat som pølser, hamburgere og pizza.

Powered by Labrador CMS