Nyheter

Kvinner handler mest på nett

Fjoråret ble året da norske kvinner for første gang passerte menn i antall handletilfeller fra norske nettbutikker.

Publisert Sist oppdatert

Det viser en fersk undersøkelse gjennomført for www.flust.no. Men mennene bruker mest tid på å finne de beste prisene.

– Årsaken ligger nok hovedsakelig i at tilbudet har blitt bredere og at nettbutikkene har blitt mer profesjonelle og kanskje lettere tilgjengelige, tror daglig leder Truls Fjeldstad i Flust.no, en nettbutikk med kvinner som hovedmålgruppe.

NorgesGruppen lanserte www.flust.no for et år siden, og har satset bevisst på å utvikle et godt tilbud for kvinner. De ferske tallene kan tyde på at man har lyktes. Før jul sendte Flust.no ut mellom 2 500 og 3 500 pakker hver dag, og 75 prosent av kundene var kvinner.

– Vårt mål er å bidra til at hektiske familier får enklere og billigere tilgang til merkevarer de trenger til hus, hjem og fritid, sier Fjeldstad. - Mens det til jul var servise fra Rosendahl som var bestselgeren, er det vintertøy, varme sko og ikke minst treningsutstyr som preger salget i januar.

Av 2000 informanter svarte over 50 prosent av kvinnene at de hadde handlet på nett siste måned, mens tilsvarende tall for mennene var 45 prosent.

Powered by Labrador CMS