Nyheter

Lakrisgutta i pose

I ett år har fersk lakris på stativ vært tilgjengelig i dagligvaren gjennom ASKO-systemet i hele landet. Nå kommer Lakrisgutta med en stor, liten nyhet, og regner med dette å nå ut til langt flere.

Publisert Sist oppdatert

– Vi startet med å selge lakris fra boder på festivaler og andre arrangementer. Det var et veldig populært produkt, og vi tenkte at med det salget så måtte det være mulig å få til noe i dagligvaren, forteller Tobias Karem. Først prøvde de å selge fra bokser på disken. – Vi klarte selge det inn, men fikk aldri informasjon om at det var tomt. De byttet bare ut eskene med noe annet, sier lakrisgutten. Da kom i stedet egne lakrisstativer med klype til å ta med og pose. – Når folk blir eksponert for bare lakris, mye lakris og mange varianter, handler de mye, konkluderer Karem.

Fersk lakris fra Lakrisgutta har blitt en så stor suksess at gutta nå lanserer de seks bestselgerne fra stativet i grab&go-poser. – En poseløsning i seg selv er jo ganske vanlig. Men å komme inn på godtemarkedet med de seks største smakene er noe nytt og morsomt. Nå kan vi komme ut til utsalgssteder der det ikke er plass til løsvekt-stativet, eller steder hvor trafikken ikke er stor nok til å kunne ha det. Hver pose inneholder ti stenger som er litt mindre enn originalen, men med den samme, gode smaken, lokker Tobias Karem.

Alle de elleve lakrisgutta (som slett ikke bare er gutter) er opptatt av å gjøre et godt førsteinntrykk med fine stativer og iøynefallende og fargerik design. – Men det er smaken som er vinneren. Vi får spesialprodusert stengene i mindre størrelser til oss. De kan se kunstige ut med alle fargene, men det smaker veldig naturlig og godt.

Lakrisguttas produkter er tilgjengelig for alle som ønsker det i Ultra, Meny, Joker, Spar og Statoil, samt Showtime, Gyda og VideoNova. – Foreløpig, da. Nå jobber vi med å lage nye avtaler med flere kjeder, sier Karem førnøyd.

Powered by Labrador CMS