Thomas Haave og Rune L. Torgersen i Prego Media.

Nyheter

Landet NG-avtale til 30 millioner

Prego Media og Norgesgruppen har inngått en avtale om salg av reklame på handlevogner.

Publisert Sist oppdatert

Avtalen omfatter Kiwi, Meny, og Spar/Eurospar, og har oppstart fra 1. januar 2018. Avtalen har tre års varighet og en verdi på rundt 30 millioner kroner.

Kjedene representerer nesten 39 prosent av det norske dagligvaremarkedet, og er med over 1100 butikker, 66.000 handlevogner og ca 6,6 millioner kassaslag per uke, en viktig arena for norske dagligvareannonsører.

– Dette er et veldig spennende samarbeid, sier salgssjef Rune L. Torgersen i Prego Media i en pressemelding.

– I en tid med fallende TV-tall, og annonsører på jakt etter medier og arenaer som gir god ROI og utløser salg, så er dette så nære kjøpsøyeblikket som det er mulig å komme. Vi opplever stor vekst og etterspørsel på våre utendørsflater, og har stor tro på å kombinere tradisjonelle boardsflater tett opp mot butikk, med reklameflater på handlevogn i butikk. På sikt er det definitivt spennende utviklingsmuligheter på denne arenaen.

– Vi er veldig fornøyd med å inngå denne avtalen med Prego Media, sier administrerende direktør i Norgesgruppen Konsernanskaffelser, Kjell Olav Mandt Larsen.

– De har vist seg som en offensiv gjeng, med klare tanker om hvordan videreutvikle og selge dette produktet.

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px 'Times New Roman'; color: #000000; -webkit-text-stroke: #000000}p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px 'Times New Roman'; color: #000000; -webkit-text-stroke: #000000; min-height: 15.0px}span.s1 {font-kerning: none}
Powered by Labrador CMS