Nyheter

Lanserer voksen-Donald

Egmont taper stadig Donald-lesere, og vil nå gjenreise Donalds posisjon ved å lansere et nytt Donald-blad for voksne lesere.

Publisert Sist oppdatert

Egmont selger i underkant av 100 000 Donald-blader i uken. Det er 100 000 færre enn i toppåret 1986, skriver Dagens Næringsliv.

22. juni kommer serieforlagets første grep for å stryke Donalds posisjon; da kommer nemlig et nytt månedlig Donald-blad rettet mot voksne. Det nye bladet Donald Duck Ekstra! skiller seg fra Donald Duck & Co ved at det ikke har annonser, leker eller innstikk.

- Det er kun en tegneserie med helt upubliserte historier, ofte litt lengre, som utvider Dondal-universet, sier sjefredaktør Svein Erik Søland i Egmont Serieforlag til Dagens Næringsliv.

Neste trinn er å kapre Donald-leserne mens de er enda yngre. I august kommer Donald Duck Junior, et blad ment for barn i fem-seksårsalderen. Det skal ha enkle Donald-historier og konkurranser.

Begge bladene vil kun være tilgjengelig for abonnenter.

Powered by Labrador CMS